Українська мова
Погоджено Затверджено
педагогічною радою Наказ по школі
КЗ «Радолівська ЗОШ І – ІІІ ступенів» від _________ №________
Протокол від__________ №_________ ___________
Завдання
державної підсумкової атестації
з української мови 4 клас
Варіант 1
1. Визнач рядок, у якому в усіх словах потрібно писати буквосполучення йо.
А сер..зний, ..гурт, ра..н
Б осінн..го, ма..нез, т..хкати
В під..мний, дз..б, син..го
2. Вибери рядок, у якому записано тільки прислівники.
А лівий, сьогодні, веселка
Б наліво, сьогодення, веселощі
В ліворуч, сьогодні, весело
3. Укажи речення, у якому всі числівники записано правильно.
А Від п’ятьдесят відняти двадцять — буде тридцять.
Б Від п’ятдесяти відняти двадцять — буде тридцять.
В Від п’ятидесяти відняти двадцять — буде трицять.
4. Запиши словосполучення, поставивши іменники, що в дужках, в
орудному відмінку однини.
Задуматися над (задача), зустрітися з (матір), поділитися (радість), підкреслити (лінія).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. З’єднай лініями дієслова з відповідними синонімічними висловами.
обманути • • набрати в рот води
мовчати • • накивати п’ятами
утекти • • обвести навколо пальця
6. Прочитай і спиши текст. Устав, де потрібно, апостроф, пропущені літери.
Росла в лісі дика яблунька. Вос..ни впало з неї яблучко. Пташки
подз..обали його, поклювали і з..рнятка. Одне тільки й залишилося.
Зиму пролежало з..рнятко під снігом, а нав..сні стало проростати. Пустило вниз корінець, а вгору вигнало два перші л..сточки. Л..сточок за л..сточком, гілочка за гілочкою— і років за п..ять яблунька виросла.
(За Костянтином Ушинським )
7. Склади текст-розповідь на тему «Деревце в моєму дворі». (4 -5 речень)
Варіант 2
1. Визнач рядок, у якому в усіх словах потрібно писати буквосполучення ьо.А сер..зний, л..довик, дз..б
Б с..мий, т..хкати, ц..го
В осінн..го, сол..ного, ма..нез
2. Вибери рядок, у якому записано тільки прислівники.
А глибокий, широкий, далекий
Б глибина, широчінь, далеч
В глибоко, широко, далеко
3. Укажи речення, у якому всі числівники записано правильно.
А До шісдесяти додати двацять – буде восімдесят.
Б До шістдесяти додати двадцять – буде вісімдесят.
В До шестидесяти додати двадцять – буде вісімдесят.
4. Запиши словосполучення, поставивши іменники, що в дужках, в
орудному відмінку однини.
Розмовляти з (товариш), крекер з (цибуля), нагородити (медаль), дружити з (Марія).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. З’єднай лініями дієслова з відповідними синонімічними висловами.
червоніти • • лускати зі сміху
базікати • • пекти раків
реготати • • молоти язиком
6. Прочитай і спиши текст. Устав, де потрібно, апостроф, пропущені літери.
Калина росте в лісі, на луках, по б..р..гах річок, на городах високими кущами. Зацвітає нав..сні білими суцві..ями, а ягоди дост..гають пізн..ої ос..ні. Навіть коли вже випаде сніг, вони ще виграють на гілках яскравими вогниками.
Калина з давніх-давен увійшла в побут людей не лише як їстівний продукт, а й як окраса.
(3 жу р н а л у )
7. Склади й запиши опис калини (4 -5 речень).
Математика
Погоджено Затверджено
педагогічною радою Наказ по школі
КЗ «Радолівська ЗОШ І – ІІІ ступенів» від _________ №________
Протокол від__________ №_________ ___________
Завдання
державної підсумкової атестації
з математики 4 клас
Варіант 1
- Познач число, яке є значенням виразу 80000 + 6000 + 400 + 5.
А 86045
Б 86405
В 80645
2. Укажи істинну нерівність.
А 4 < 7
9 9
Б 4 < 2
9 9
В 4 < 1
9 9
3. Визнач правильне перетворення.
7 років 6 місяців =
А 90 міс.
Б 76 міс.
В 426 міс.
4. Покажи стрілочками значення кожного виразу.
356 ∙ 100 + 4 ● ● 5346
356 ∙ 15 ● ● 168
356 : 2 – 10 ● ● 35604
5. Добери і запиши два числа, які є розв’язками нерівності 800: b < 300.
Відповідь: b=____________________________________________________
6. Розв’яжи задачу
Із двох міст назустріч один одному виїхали два мотоциклісти. Зустрілися вони через 2 години. Перший мотоцикліст рухався зі швидкістю 55 км/ год, а другий – 60 км/ год. Яка відстань між містами?
7. Накресли квадрат, периметр якого 24 см. Знайди площу цього квадрата.
Варіант 2
Познач число, яке є значенням виразу 50000 + 4000 + 60 + 8.А 50468
Б 54068
В 54608
Укажи істинну нерівність.
А 4 < 6
7 7
Б 4 < 2
7 7
В 4 < 1
7 7
Визнач правильне перетворення.
4 доби 18 год =
А 418 год
Б 96 год
В 114 год
Покажи стрілочками значення кожного виразу.
235 ∙ 10 + 4 ● ● 37
235 ∙ 15 ● ● 3525
235 : 5 – 10 ● ● 2354
Добери і запиши два числа, які є розв’язками нерівності 600: b > 20.
Відповідь: b=____________________________________________________
Розв’яжи задачу
З міста одночасно у протилежних напрямках вирушили два поїзди. Яка відстань буде між поїздами через 3 години, якщо швидкість першого поїзда 80км/ год, а другого – 60 км/ год?
Накресли квадрат, периметр якого 36 см. Знайди площу цього квадрата.
Літературне читання
педагогічною радою Наказ по школі
КЗ «Радолівська ЗОШ І – ІІІ ступенів» від _________ №________
Протокол від__________ №_________ ___________
Завдання
державної підсумкової атестації
з літературного читання 4 клас
Варіант 1
1. Прочитай уважно текстЩо ти знаєш про зозулю?
Ти, мабуть, чув, що зозуля не мостить гнізда, не піклується про своє потомство, підкидає свої яйця в інші гніздечка… Воно так і не зовсім так. Зозуля все-таки дбайлива мати й робить для своїх пташенят все, що спроможна зробити.
Ось серед густої зелені запримітила вона гніздо вівчариків. Тут уже є одне яйце. Якби зозуля була байдужа мати, то підлетіла б, поклала яйце й гуляй собі по лісі… Але ж вівчарики помітять чужий дарунок і викинуть його геть, а то й взагалі залишать своє гніздо.
Мусить зозуля непомітно підкрастися до гнізда. А зробити це не так просто. Птахи пильнують своє гніздо, намагаються не залишати його без догляду.
І тут зозуля вдається до хитрощів. Самець підлітає до чужого гнізда, кружляє над ним, сідає на сусідні дерева. Вівчарики нервують, намагаються прогнати нахабу. Нарешті дрібні птахи збираються до гурту, зчиняють галас і проганяють самця. А він летить поволі, намагається подалі заманити пташок.
Самка ж у цей час випурхує зі своєї схованки, відкладає у вівчарикове гніздо яйце й летить геть.
Зозуленя першим з’являється на світ. І одразу починає викидати з гнізда інші яйця, а часом пташенят. Тут діє інстинкт самозбереження: не викине – само загине, бо дві маленькі пташки всіх не прогодують.
Підросте зозуленя й уже не може вміститися в маленькому гнізді. Злітає на землю й галасує – вимагає їжі…Названі батьки стараються, носять малій ненажері все, що пощастить роздобути.
А там уже зозуленя починає літати. Батьки летять за ним і на льоту кидають у рот всілякі наїдки. Та прийде пора – й зозуленя стане цілком дорослим, залишить названих батьків і полетить до свого роду.
Чому саме природа створила зозулю такою – хто зна? Добре відомо тільки, що вона – дуже потрібна пташка. Жоден птах не поїдає стільки гусені, як зозуля. А головне, поїдає таку гусінь, якою крім неї та вивільги, ніхто не цікавиться. Адже серед гусениць є й волохаті, а зозуля не перебирає. Їсть вона гусінь і рятує цим від лиха ліс. Буває, що лише кілька зозуль рятують великі ділянки лісу від небезпечних шкідників.
2. Визнач жанр прочитаного твору.
А міф
Б легенда
В оповідання
3. Чому зозуленя викидає з гнізда інші яйця, а часом і пташенят?
А Бо хоче, щоб йому дісталося більше їжі.
Б Бо діє інстинкт самозбереження.
В Бо зозуленяті мало місця.
4. Які слова виражають головну думку твору Володимира Титаренка «Що ти знаєш про зозулю?»
А Зозуля вдається до хитрощів.
Б Зозуля підкидає свої яйця в інші гніздечка.
В Зозуля – дуже корисна пташка.
5. Постав і запиши два запитання за змістом твору «Що ти знаєш про зозулю?»
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________
6. Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору. Простав цифри в порожніх клітинках.
Гніздо вівчариків серед густої зелені.
Зозуля не мостить гнізда.
Зозуля – дуже потрібна пташка.
Інстинкт самозбереження.
Зозуля вдається до хитрощів.
Зозуля – рятівниця лісу від небезпечних шкідників.
7. Що нового ти дізнався про зозулю? Поясни, чому зозуля вважається корисною пташкою (4 – 5 речень).
Варіант 2
Перепілки
1. Прочитай уважно текстУлітку на лузі чи хлібному полі можна почути дзвінку перекличку. « Підпадьом-підпадьом-підпадьом», чітко вимовляє хтось у заростях високої трави.
Перепілка – дика родичка домашніх курей. Строката витончена пташка величиною зі шпака – така собі мініатюрна жовто-бура рябенька курочка. Забарвлення гарно маскує перепілку. Пройдеш поруч із нею і не помітиш. Ну,а якщо у пташки нерви не витримають – вона зірветься з місця і швидко побіжить подалі від небезпеки. Найчастіше бігом і пересувається, хоча вміє літати і здійснює довгі й напружені перельоти, вирушаючи на зимівлю до Африки чи до Південної Азії.
Гнізда перепілка влаштовує на землі, серед густої трави. Найчастіше вона розселяється на полях із зерновими культурами, але інколи, наприклад, під час дощового літа, перепілок можна зустріти і на посівах соняшнику. На полях птахи влаштовують гнізда й виводять пташенят.
Мешкає перепілка звичайна у Європі, у Західній Азії, в Африці. Здавна на цього птаха полювали через його смачне м'ясо. Але є підстави думати, що в Давньому Єгипті перепілок спеціально розводили: на деяких давньоєгипетських пам’ятках посеред малюнків домашніх тварин зустрічаються також зображення перепелів. На жаль, диких перепелів з кожним роком меншає. Добре, що їх можна вирощувати в неволі.
Нещодавно люди заходилися знову розводити перепелів. Перші вдалі спроби були зроблені в Японії. І зараз тут побудовано багато перепелячих ферм, на яких вирощують у рік сотні тисяч птахів і отримують десятки мільйонів яєць. Перепелині яйця – унікальний продукт, який використовується у лікувальному й дієтичному харчуванні.
У Японії розводять німу перепілку. Чому її так назвали – невідомо. Може, тому, що вона не кричить класичне перепеляче «підпадьом», а тихо й глухо дзижчить. Німі перепели виявилися дуже підходящими для виведення нових порід. Селекціонери* вивели перепелів, які дають багато яєць (250 – 300 за рік) і швидко набирають вагу. Перепели легко пристосувалися до утримання в клітці й харчів, які їм запропонувала людина.
Розведення перепелів широко практикується в зарубіжних країнах. У нашій державі також є перепелячі ферми. Робота зі штучного розведення перепілок лише розпочата. Але цілком можливо, що людина иведе коли-небудь нові породи цих птахів.
(За Наталією Пожарицькою)
_________________________
Селекціонери – люди, які виводять нові породи свійських тварин і рослин.
2. Визнач жанр прочитаного твору.
А легенда
Б авторська казка
В науково-популярне оповідання
3. Що допомагає перепілці маскуватися?
А забарвлення
Б маленький розмір
В швидкий біг
4. Куди перепілка відлітає на зимівлю?
А до Європи й Західної Азії
Б до Африки й Південної Азії
В до Африки і Японії
5. Знайди й випиши з твору Наталії Пожарицької «Перепілки» слова, які вжито для опису зовнішнього вигляду птаха.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
6. Віднови послідовність пунктів плану відповідно до змісту твору. Простав цифри в порожніх клітинках
Перепілка – дика родичка домашніх курей.
Дзвінка перекличка.
Перепелячі ферми у нашій державі.
Диких перепелів з кожним роком меншає.
Розташування гнізд птахів.
Німа перепілка.
7. Для чого люди спостерігають і досліджують поведінку тварин? Склади й запиши коротке міркування (4 – 5 речень).
Немає коментарів:
Дописати коментар